يكي از فاكتورهاي مهم در تابلوهاي تبليغاتي و بحث تابلوسازي توجه به زيبايي و جذابيت بصري اين نوع محصولات است. عوامل موثري در زيبا جلو دادن تابلو شما موثر است كه مي توانيد اين عوامل را بر حسب كاربردي و نوع تابلو خود تعيين نماييد. براي اين موضوع لازم است ابتدا چارچوب مناسبي را بر حسب شغل، كالا و خدماتي كه ارائه مي دهد، براي تابلو خود معين كنيد. از عوامل تاثيرگذار در زيبايي تابلو مي توانيم به نوع تابلو انتخابي، ابعاد تابلو، متن و تصوير انتخابي، رنگ هاي به كار رفته و … اشاره كنيم. در ادامه به تشريح عوامل مهم در زيبايي تابلوها مي پردازيم :

رنگ آميزي

انتخاب رنگ مناسب با در نظر گرفته شغل و نوع تابلو، روان شناسي رنگ ها و … همچنين تركيب رنگ هاي متناسب تاثير بسزايي در زيبايي تابلو شما دارد. استفاده از رنگ هاي متناسب و استفاده همزمان از تركيب رنگ هاي سرد و گرم مي تواند جلوه اي متفاوت و زيبا با تابلو شما ببخشد. تابلو چلنيوم داراي طيف گسترده اي از رنگ ها مي باشد كه به شما اين امكان را مي دهد تا با انتخاب رنگ مناسب زيبايي و جلوه ي محصول خود را چند برابر نماييد.

نورپردازي يا افكتهاي نوري

بي شك استفاده از نورپردازي و افكت هاي نوري مناسب به خصوص اگر با دقت و توجه كافي انجام شده باشد، يكي از مهمترين عواملي است كه مي تواند زيبايي تابلو شما را چند برابر نمايد. از جمله تابلوهايي كه نور پردازي در آنها نقش دارد، مي توانيم به چلنيوم ، لايت باكس ، فلكسي اشاره كنيم.

حجيم سازي

حجم دادن به تابلو ها و سه بعدي ساختن آنها تاثير بسزايي در جذابيت و جلب توجه دارد، در ساخت تابلوهايي از جمله چلنيوم ، فلز ، پلاستيك مي توان از اين عامل استفاده نمود و به زيبايي آن افزود. نكته اي كه در اين رابطه ملزم به رعايت آن هستيد، انتخاب ميزان حجم و بعد كار و نورپردازي متناسب با يكديگر است.

وضع طرح و گرافيك

مهمترين عامل را مي توان انتخاب گرافيك و طرح مناسب معرفي نمود، گرافيك مناسب با نوع كاربردي تابلو و ابعاد زمينه آن متناسب باشد و عوامل جذابيت در آن رعايت شود تا به سرعت در ذهن بيننده ماندگار شود. همچنين در انتخاب گرافيك بايد به نوع تابلو كه انتخاب مي كنيد نيز توجه داشته باشيد.